Tuesday, December 15, 2009

Da jeg var på vei til kirken i dag



"Da jeg var på vei til kirken i dag".
Ja, for jeg var på en måte det. Ikke helt akkurat da. Men nesten.

Først var jeg på jobb. Litt seint ute. Smiler fornøyd og glad hele veien til jobb. Det snør! Lyst og fint!
Så kommer jeg til Lovisenberg Diakonale Sykehus. Det er jo et syn! Helt fantastisk å gå nedover alléen til sykehuset.
Så var jeg altså på vei til jobb, men bare for noen timer. I dag var jeg nemlig på Julelunsj. Det er en god tradisjon. Sykehusets ledere viser at de setter pris på oss 1600 som jobber der. Først er det en liten stund i Lovisenberg kirke. Deretter er det lunsj på Gjestehuset eller Diakonissehuset som det også heter. Kosli!
Det var digg å komme inn i kirkerommet etter en dag på jobb. Sette seg ned i benkeraden. Høre Guds Ord. Og musikk! Deilig musikk av to fantastiske musikere. Klarinett/saksofon og orgel/piano.

Jeg trives på jobb. Det er en meget god arbeidsplass. I løpet av de årene jeg har vært der er det få ganger jeg har grua meg til å gå på jobb. Jeg gleder meg faktisk. Ikke til å stå opp. Men til å møte pasientene og kollegaene mine.

Tenk om snøen holder seg.. Jeg tror. Som vi har lest er troen sikkerhet for det som håpes og en visshet om ting en ikke ser. Jeg ser snøen nå, og håper jeg gjør det om 9 dager også: )
Uansett skal det feires at Kongen kom til jorda!

2 Comments:

Anonymous cornelia said...

hey, it snowed in oslo? well i just left too early.

15/12/09  
Blogger Karianne said...

Yes you did!
It's beautiful. Good to see you again my friend : )

16/12/09  

Post a Comment

<< Home