Monday, December 07, 2009

Betingelsesløs

"Helt betingelsesløs er din kjærlighet, Gud"

Min glede og min utfordring. Elske venner og familie helt betingelsesløst. Og uvenner. (Dodson og relationships..) Elske mine fiender betingelsesløst.. Fiender har jeg jo ikke så mange av, men folk jeg ikke klaffer like godt med kanskje.. pasienter som bare klager.. (Ikke så mange av dem heller, men det har nettopp vært en case) Det er SÅ mye lettere å elske de som gir noe tilbake. Jesus utfordrer meg. På nytt og på nytt.
Det er godt å være elska betingelsesløst. Da skylder også vi og elske hverandre.

I morra får jeg besøk av Cornelia fra Sveits : ) To år siden sist. Australia faktisk. Tenk at det har gått to år da dere. Det var jo nå nettopp.. Sånn går nu dagan!
Lørdag skal vi til Matt og Mirjam som vi også besøkte da de bodde i Australia. Good times! Forhåpentligvis kommer det en Matt til.

Ellers ser jeg fortsatt fram til de dagene det ligger deilig snø i nordmarka.
Blå himmel og snøtunge trær. Jeg takker Gud! for så mangt!

Snart jul nå. Jul med synging på Skedsmotun. Det er liksom ikke jul uten. Der møter vi de gamle. Synger for dem, klemmer dem og gleder dem. Ja, det er verdt å stå over Tre nøtter til Askepott for å være der! Veldig verdt det! Hvorfor?
Glede oss over at Jesus gav avkall på sitt eget, tok på seg en tjeners skikkelse og ble mennesker lik. Det skal feires!

Guds fred!

5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Jeg kommer på tante pose kveld, vettu! Det blir stas! Jeg gleder meg til å se deg igjen:) Klem!

7/12/09  
Anonymous Sigrid said...

Du skriver så mye fint, du! :)

9/12/09  
Blogger cammie said...

ååå skal du få besøk av Cornelia :) hun tror jeg at jeg har møtt...hvis det er hun du hadde med til emmaus for en stund siden

14/12/09  
Blogger Karianne said...

Hun var på Emmaus høsten -06, og på foreldrefesten -03 : )

14/12/09  
Blogger cammie said...

okej,ja da har jeg møtt henne:) til og med pratet med henne,men vet ikke om hun husker meg da

15/12/09  

Post a Comment

<< Home