Wednesday, November 15, 2006

En tur ut


Satt bare her og lekte meg med pc'n. Ganske morro egentlig.


Var forresten i skogen i dag.. Oppe ved Kjelsås. Det ligger litt snø der..
Jeg er så glad i snø jeg. SNØ= )
Tenk om det kommer like mye som i fjor. Åhh. Det var helt fantastisk å se sola skinne i våte trær.. helt stille på vannet...helt stille ellers..blå himmel.. og litt snø på bakken.
Deilig. "Stans og legg merke til Guds under!" (Job 37.14)
Jeg var på en liten joggetur og tenkte at jeg ville stivne helt hvis jeg stoppa opp. Så det jeg gjorde var å jogge litt på stedet.. Hehe..sikkert arti å se hvis det hadde kommet noen forbi. Det jeg egentlig hadde lyst til var å stoppe helt opp og legge merke til Guds under. Og nyte det. Puste det inn. Det er sånn som ikke et eneste bilde kan beskrive..

Senere var jeg nede i sentrum på bowling og på Peppes. Det er kontraster. Høy musikk. Masse folk. Biler. Trikker. Busser. Store bygninger.

Men det er den snøen altså. Hvitt og pent. Noen ganger lurer jeg på hvorfor jeg synes det er så fint med snø, fjell og vann.
Hvordan jeg kan si at det er pent med snø..når jeg ikke legger merke til at det kommer nye gardiner i et rom jeg er i fem dager i uka...?

Jeg er så glad for de fire årstidene.
"..sommer og vinter er det du som har skapt." Salme 74.17b.

Salme 37.14-16+23

14 Lytt til dette, Job! Stans og legg merke til Guds under!
15 Forstår du hvordan Gud gir skyene påbud og lar lyset stråle fram fra dem?
16 Forstår du hvordan skyene kan sveve, et underverk av ham som vet alt?
23 Den Allmektige kan vi ikke fatte. Høy er hans makt, og stor er hans rettferd; og retten krenker han aldri.

1 Comments:

Blogger ally said...

Gog morgen fra hexeberg-åsen og ha en riktig fin helg:)

16/11/06  

Post a Comment

<< Home