Saturday, November 04, 2006

Et avbrekk..

Jeg jobba dagvakt og nattevakt på onsdag (til torsdag selvfølgelig..), så dro jeg hjem til mamma og pappa. Føltes nesten som en liten ferie selv om jeg var på kveldsvakt igjen i fredag kveld.
Det var fint å være innom Emmaus igjen og treffe "søsken" der = )
På bussen til Skedsmokorset hadde jeg med meg sekk og to bæreposer. Satte meg helt foran sammen med en dame som jeg har sett mange mange ganger på buss og på "Korset". Hun smilte og sa -Her er det god plass, bare sett det på gulvet du.
Andre hadde kanskje flytta seg nærmere vinduet og vært litt snurt for at jeg kom og breia meg i setet. Men denne dama var utrolig hyggelig! Jeg hadde lyst til å hilse på henne, men gjorde det ikke. Litt feig. Senere begynte vi å småprate litt med hverandre og med buss-sjåføren.
Tenk om det hadde vært normalt å hilse på den man setter seg ved siden av på bussen. Det hadde vært kosli. Og jeg angrer på at jeg ikke gjorde det på torsdag..
Men, det er også et -men. Jeg blir ofte trøtt når jeg setter meg på bussen..det gjør nok mange andre også, og da er det litt tiltak å snakke med nye mennesker..
Men smil returnerer nesten alltid smil!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home