Wednesday, October 18, 2006

Arbeidslivet

Arbeidslivet ja, det er hardt.. Nå kan dere smile alle dere eldre som har vært med på denna karusellen i mange av de år Gud har latt oss få være her nede på jorda. Hadde nok ikke regna med at det skulle være så slitsomt å jobbe 100% turnus. Men det er det.. spesielt når det er helt fullt av pasienter i avdelingen. Så nå sitter jeg her hjemme og slapper av med tale, musikk og litt lesestoff. Skal jo tidlig opp igjen i morra (og kanskje fredag).
Det jeg savner på sånne stressa dager er å snakke skikkelig med pasientene.. Når noen feller et par tårer og forteller hva de tenker på, ønsker jeg å kunne stå der, lytte, legge en hånd på skulderen, gi tid. Jeg føler jeg gjør jobben halvveis når jeg ikke kan ta meg tid til det..

Hva tenker jeg på nå om dagen?? Jeg vil virkelig være "på nett" med Gud. Han som har skapt meg.
Leste bittelitt om Sara i går. Kona til Abraham. Hu lo hu, når hu hørte at hu skulle få barn. Gammal dame vettu. Men hu visste jo hvem Gud er, og at det er Han som har skapt verden. Han er ikke bundet av naturlovene. Tror jeg det? Tror jeg at Gud ikke kan skape et barn i en gammel kvinne? Tror jeg ikke at Jesus hadde makt til å gå på vannet? Gud har jo skapt verden sånn at vi tråkker ut i vannet..ikke PÅ det. Men hindres Gud av naturlovene Han har skapt?
Han er nok større enn som så ja!



0 Comments:

Post a Comment

<< Home