Sunday, October 29, 2006

Et liv før døden

"Tror du på et liv før døden?"
Leste disse ordene på trikken nå i kveld.. (Husker ikke om det var ordrett sånn, men ikke langt unna i alle fall..)
Plakaten var reklame for å melde seg inn i human-etisk forbund.
Hva formidler vi egentlig?? At livet vårt starter når vi dør?
Er det sånn at når jeg har omvendt meg fra mitt eget og ønsker å leve for Gud, har jeg egentlig bare sagt ja til at jeg vil ha evig liv etter at jeg er jordisk død?
Jeg tror at det evige livet startet da jeg valgte Jesus som sjefen i mitt liv. Jeg har evig liv nå. Selvfølgelig er det ikke himmel helt ennå (det er jo bare å se på nyhetene) men vi sitter ikke på venterommet til himmelen. Livet nå, med Jesus, er starten på det evige liv.
Min favoritt sang da jeg var med i ungdomskoret Shalom var : "I'm going to a city" Sang om himmelen. Jeg har alltid lengta dit. Tenk så fantastisk å være i Guds nærvær.....uten onde krefter som drar i oss.. For vi er jo i Guds nærvær her på jorda også, men det vil bli annerledes.

JA! JEG TROR PÅ ET LIV FØR DØDEN!


Over til noe annet..
I helga har jeg vært på konferanse for kristne legestudenter. Jeg hadde hørt mye bra om den av noen venninner som var det i fjor. Men ble positivt overraska over hvor tydelig og bra det var. Bra faglige seminarer, og virkelig gode møter.
Grunnen til at jeg og 4 andre sykepleiere (1 student) var med, var at vi skal arrangere en tro-fag fagdag for kristne sykepleierstudenter. Vi ville ha inspirasjon. Det funka! Vi er gira! Enten det blir 30 el 200 studenter så er vi gira. Ellers så er jeg trøtt. Dro rett fra nattevakt på fredag. Prøvde å sove en time men fikk ikke til. Fikk ikke tatt det igjen i helga heller. Heldigvis var jeg ikke en av de som satt i matsalen kl 06.30... Ja, det var visst noen som ikke hadde fått med seg at klokka skulle stilles (en time mot sommeren har jeg lært..).
Det var nok fra Oslo-jenta som ikke er noe oslo-jente..

3 Comments:

Blogger cammie said...

heisann kjære gode deg.. takk for at du skrev på bloggen min,veldig koselig. jeg oppdaterer ikke så ofte fordi jeg ikke har visst hva jeg skal skrive der også har jeg måtte bruke en del tid på noen andakter osv..tak for at du ber,det hjelper..savner deg masse og vil nå se deg snart igjen..gid klem camilla

29/10/06  
Blogger Unknown said...

Halleluja søster!! Ja, det er jo Gud som er skaperen av alt liv!! Han ER Livet! Halleluja!!! Gud er god, og har skapt oss på underfullt vis!
Kristian

29/10/06  
Blogger Linn Irén said...

Fin blog, Karianne. Og hyggelig å se bilde av deg.:) Håper du har det bra, på tross av lite søvn! Klem fra Linn Irén, Kanaan

30/10/06  

Post a Comment

<< Home