Tuesday, April 03, 2007

Ferie

Nå har jeg nesten en hel uke fri for første gang på 8 mnd. Dette er jo ikke så unormalt i arbeidslivet, men så har ikke jeg vært så inn i det livet før de siste 8 mnd.
Skal bli deilig. Får helt sikkert ikke sovet ut og hvilt meg... men det gjør alldeles ingen ting.
Fossheim her kommer jeg. Gleder meg veldig til å være leder på ten-leir på Fossheim.
En fantastisk deltakergjeng og selvfølgelig en herlig leder gjeng! Med Gud i spissen skal detta bli bra!
Noen ganger når jeg virkelig tenker over hva Gud har gjort for oss alle sammen (enten vi tror det eller ikke), så lurer jeg på hvorfor Han gjorde det. Hvorfor lot Han Jesus lide og dø på korset for så å stå opp igjen. Hvorfor? Kjærlighet. Ren kjærlighet til oss. Hadde Han noe valg?
Det står stor respekt av viljen til Jesus. Viljen til å gjennomgå alt det Han visste skulle komme, selv om Han visste at han var uten skyld. Han viket ikke unna. Det gir ærefrykt å tenke på det. Hva er livet? Hva er viktig i livet? Hva gir mening? Hvorfor lever jeg?

- "Hun var engstelig før operasjonen." sa ei dame, og snakket om ei anna dame.
- "Var du det?" spurte jeg?
- "Nei, jeg var egentlig aldri det. Jeg vet at uansett hva som skjer så er jeg i Herrens hender."
Det er fantastisk. Jeg prata lenge med den dama. Hun hadde milde øyne. Jeg liker å prate med eldre mennesker. De har levd et helt liv og har så masse erfaringer i livet med Gud. Det er godt å kjenne at jeg kan bli inspirert av eldre mennesker (rett og slett gamle folk..90 år..).

God påske til dere alle!

2 Comments:

Blogger Chris said...

wow. tenk den freden da! good times. alt vel her i eintrøings. håper du har det bra! Chris

6/4/07  
Blogger MARGOT TANGEN said...

Eg skreiv svar t deg på min blogg, men fant ut atte d sikkert va lurare å skriva her ;-) "Ja sånn e livet :-) Eg har lyst å komma å klatra me deg på emmaus ein dag. Såg d va refill den 15 juni. Mulig eg kjeme ein tur då ;-) Håpe du e der..."

9/4/07  

Post a Comment

<< Home