Sunday, September 26, 2010

Siste oppdatering før studiestart..

Skrevet søndag kveld før internett kobla ut.. :
Ja, en får gjørra det mens en kan ; )

I natt sov jeg skikkelig dårlig.. etter å ha fått 4 myggstikk våkna jeg ca 03.30 og jaktet mygg. Hørte den surra men så den ikke. Men DER, der satt den på veggen. Jeg klaska til.. og bomma : -( Så da ble det enda en stund med jakting av mygg. Fikk ikke tak i den. Lå under dyna og hadde det altfor varmt. Sovnet vel igjen ved 05.30 tida..



Opp til frokost, var ute og gikk en lang tur i sola.

Dro til Lausanne der det var åpning av 50 års jubileum for Ungdom i Oppdrag. Lausanne er nemlig stedet der alt begynte. Så i dag har jeg fått høre litt historie.

Og en trist ting..

Loren Cunningham snakka om antall kristne per innbyggere på jorda og det er faktisk ganske mange. For to år siden regna de med at 1 av 11 var kristne. "Virkelig troende, ikke kristna av kultur. Jeg er norsk- jeg er kristen" (oversatt fra engelsk etter egen hukommelse..)

Det var med et litt trist hjerte jeg tenkte at han har så rett. Og litt trist at Norge, mitt kjære Norge blir trekt fram som et slikt eksempel av en mann som har reist rundt omkring på jordkloden i mange år.


Mandag:
Ferdig med introduksjon, altså hvorfor man bør lese Bibelen. Snart begynner vi med metoden vi skal bruke.
Vi har fint klasserom med gode stoler.. ikke til å sove i, men til å sitte i.. lenge..
Hurra!
Begynner å kjenne folk litt bedre dag for dag og slapper litt mer av nå.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home