Wednesday, September 22, 2010

Første hele dag i Sveits

Jadda, jadda!
Jeg skriver litt blogg i dag, for jeg vet ikke egentlig hvor mye det blir seinere..
I går hadde jeg planer om å se meg litt rundt i Geneve ettersom jeg hadde et par timer til overs. Men jeg forstod fort at å bære rundt på to sekker og en bag ikke var drømmen.. hva med en koffert? Kanskje jeg en dag vil kjøpe meg en koffert, men livet kan foreløpig leves uten : )

Så da dro jeg rett til min veninne, men hun var på jobb, så jeg låste inn bagene mine på stasjonen og gikk ned til innsjøen. Det var en perfekt dag med tanke på været. Jeg var litt for trøtt etter mye rangling den siste tida.. men sånn kan det gå.
Der nede ved vannet satt jeg en time og kikka på svanene og hadde en herlig fin tid!
Jeg digger det! Fin natur og fint vær : )

I dag stod vi tidlig (!) opp og så soloppgangen. Det var skikkelig fint. Minna litt om Grand Canyon (som jeg ikke har sett). Fint var'e! Alpene dukka opp med lyset (vet ikke om de var der i utgangspunktet, men når jeg tenkter meg om så var de der i går også. Med SNØ på = )

Matterhorn og alle de andre : )

Jeg har vært sammen med familien til min venninne i hele dag, først foreldrene deretter eldste søster og så minste søster. Sistnevnte hjalp vi på gården og i den anledning fikk jeg kjøre traktor. Morro! Små gleder tenker du.. ; ) Ja, jeg syntes det var litt stas selv om det ikke gikk fort.

Annen informasjon om den lille tiden jeg har hatt her er at jeg blander språk.. Det siste språket jeg forsøkte å lære var spansk.. altså.. tysk-spansk funker ikke så bra, men jeg ender opp med det likevel. Selv om jeg egentlig ikke kan snakke noen av språkene, bare forstå litt. Jaja.. ellers detter engelsken litt ut når jeg blir trøtt.

Oppsummering: Super første dag her i Sveits.
Skal være med på no frivillig arbeid i morra og se på volleyballtrening og fredag drar jeg til skolen.

Tchuss!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home