Wednesday, May 27, 2009

Regn!

Så utrolig deilig!
Å være ute i regn. Spesielt når man vet at man skal inn igjen etterpå. Deilig å spasere rundt med støvler. Har ikke hatt støvler så lenge jeg. Det er jo en herlig frihet i det å gå med støvler:)
Signe Marie fikk meg lett med ut. Fossen var målet. Fossen er fin! Fasinerende. Kraftfull. Kan holde meg underholdt i lange lange tider. Det er så mye forskjellig å se på i en foss. Det er noe utrolig fint med selve overgangen. Altså der vannet tipper ut over kanten. Det blir (noen steder) en blank skinnende overflate rett før vannet bryter. Så er det områdene der det er full kræsj. Det kommer vann fra flere kanter og alt kræsjer sammen og blir til en veldig et eller annet.
Kjenner at jeg gleder meg til fjelltur i sommer. Gleder meg til å sitte å skue utover Guds veldige fjellmasser. Jeg liker fjell. De er fine. De lever ikke. Men Gud kler dem likevel:) Med snø (noen steder).

Har gleda meg lenge til retreat på Lia Gård, men nå kjenner jeg at jeg har fått tid til å bygge opp litt forventninger.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home