Saturday, March 29, 2014

Livet

Livet
Livet burde være tryggest i mors liv
Livet


Jeg skrev et langt blogginnlegg. 
Jeg slettet et langt blogginnlegg.
Det ble for ærlig..
 Men jeg ønsker ikke å tie.
Jeg vet at jeg har "feil" mening. 
Jeg vet at mine meninger kan gi andre følelse av 
skyld og skam.

Derfor tier jeg. 
Er det rett?
Er det fordi andres meninger gir meg følelse av 
skam 
over mine egne meninger?

Det som før var en normal tanke og mening
 i et land der Bibelen var grunnlaget for moralen,
er nå hårreisende.

Vi vet så mye bedre nå..
Vi har kommet så mye lengre..
Ja, på mange områder, 
men på mange områder har vi gått bakover
og det vil fortsette
til Jesus igjen forandrer samfunnet vårt.

Jesu Ord er revolusjonerende.
Jesus er fullkommen kjærlighet.
En kjærlighet som lider, som gir sitt liv, som tjener andre.
Den er tålmodig, den er velvillig, den misunner ikke,
den skryter ikke, er ikke hovmodig. 
Den krenker ikke, den søker ikke sitt eget. 
Den er ikke oppfarende og gjemmer ikke på det onde. 
Den gleder seg ikke over urett, men har sin glede i sannheten.

Hollywood (verden) lærer oss at kjærligheten 
er egoistisk, den er selvsentrert, 
den inneholder ikke lidelse,
den ønsker at andre gir sitt liv for oss, 
den ønsker at andre tjener oss, 
den misunner, den skryter, den er hovmodig, 
den krenker, den søker sitt eget. 

0 Comments:

Post a Comment

<< Home