Sunday, March 16, 2014

Gud

Gud

Det ordet kan sies med undring, med kjærlighet, med smerte og så mye mer. 
Det er et ord som rommer så mye. Så uendelig mye. Jeg er så takknemlig! Takknemlig til Gud. Hans svar på mine bønner er ikke alltid det jeg ønsker det skal være. Men jeg vet at det er en grunn til at han svarer som han gjør. Han har det store bildet. Han ser lenger enn meg. Jeg prøver å stole på det. 
Om jeg stoler på Gud vil jo vise seg i handling. Hva blir neste steg? Tør jeg? Vil jeg? Ønsker jeg å la Ham lede meg ut i ting jeg ikke har oversikt og kontroll over? 
Jeg tror jeg er bittelitt på vei.

"Herre, vis meg dine veier og lær meg dine stier! La meg få vandre i din sannhet, lær meg, Gud. For du er min frelser. Jeg venter dagen lang på deg."   Salme 25:4-5

0 Comments:

Post a Comment

<< Home