Wednesday, May 12, 2010

Gode venner

Det er digg med gode venner! Venner som man slapper av med. Som man ikke trenger å late som om man er en annen enn den man er. Det skal man jo heller aldri gjøre ; )
Venner som vil dele av sine liv. Venner som vil lytte.
Jeg er takknemlig!
Har du noengang blitt glemt?
På mandag var det ei jente som stod på bussholdeplassen og gråt. Hun venta på mora si. Midt i store Oslo.
Hun fikk låne mobilen til ei dame som hadde stoppet. Ingen tok telefonen i andre enden. Lange minutter. Hvor er mamma? Endelig kom hun. " -Åhh jenta mi, unnskyld. Jeg tok en telefon så glemte jeg deg."

Litt kjipt å bli glemt av mor. Sånt kan vel skje. Vet ikke hvor lenge hun hadde venta, men det er lange minutter når man venter. Når man føler seg alene.

Jeg vet at jeg aldri er alene, det er digg. Likevel kan jeg av og til føle meg ensom. Men hva gjør jeg med ensomheten? Hvor snur jeg meg? Jeg kan spinne videre på negative tanker, eller jeg kan velge å snu de til positive. Jeg kan velge å snakke med Han som alltid er der. Det er digg da!

2 Comments:

Anonymous Flesjå said...

ENIG. Og DU er en god venn. klisjee, men sant!

12/5/10  
Blogger Karianne said...

Bra med klisjeer av og til, hvis man klarer å se meninga i ordene:

klisjé -en, -er
1 etset metallplate brukt til trykning av bilder og illustrasjoner: ta en klisjé av noe
2 forslitt uttrykk; tom frase: forfatterens språk er fullt av klisjéer

En annen definisjon sa bare: "Mye brukt uttrykk".

Glad i deg, kjære Sigrid. Blir fint med sommertur!

12/5/10  

Post a Comment

<< Home