Friday, October 19, 2012

La dere forvandle ved at sinnet fornyes

"Derfor formaner jeg dere ved Guds barmhjertighet, søsken: Bær kroppen fram som et levende og hellig offer til glede for Gud. Det skal være deres åndelige gudstjeneste. Innrett dere ikke etter den nåværende verden, men la dere forvandle ved at sinnet fornyes, så dere kan dømme om hva som er Guds vilje: det gode, det som er til glede for Gud, det fullkomne."    Rom 12:1-2

Dette er innholdsrike vers.
Det er en stor utfordring til å ikke la seg prege av denne verden. Vi er i verden, men ikke av verden. Vi skal leve hellige liv som speiler Guds karakter. Bare med Guds Ånd er det mulig. Vår gudstjeneste er altså ikke turen i kirka på søndagene(det også), men det er livene våre.

"La Kristi ord få rikelig rom hos dere... " Kol 3:16
"Salig er den som....har sin glede i Herrens lov og grunner på den dag og natt." Salme 1:1-2
"Den som er i Kristus, er en ny skapning"  2.Kor 5:17

Vi er en ny skapning. En skapning som ved Guds Ånd kan vite hva som er Guds vilje. Vi kan dømme om hva som er Guds vilje fordi 1.vi har bibelen, 2.vi har DHÅ.


Dette er min lengsel; å ære deg.
Av hele mitt hjerte tilbe deg.
Alt som i meg er vil prise deg.
Alt jeg beundrer er i deg.
Gud, jeg gir deg mitt liv, mitt hjerte og min sjel.
Jeg lever kun for deg.
Hvert minutt som jeg har, hvert åndedrag jeg tar,
-din vilje skje i meg.


 Denne sangen er min bønn.

1 Comments:

Blogger Frode said...

Veldig bra og inspirerende! :-)

26/10/12  

Post a Comment

<< Home