Thursday, October 18, 2012

Fakkeltog

Det var første gang jeg var med i fakkeltog for forfulgte kristne. Utrolig fint å se at det var så mange som var med på dette.
"Det er noe galt hvis vi ikke kenner at et lem på kroppen lider."
Vi er utrolig heldige som bor i Norge og har frihet til å tro på Jesus Kristus.
Det som er fascinerende er jo at evangeliet blir spredd i de områdene der det er stor forfølgelse. Jesus har lovt oss forfølgelse. Han har lovt å være med i alt som skjer med oss. Men det virker så urettferdig at mennesker må dø fordi de "tror feil".
"For mitt navnt skyld.."

For ca 10 år siden var jeg på reisefot. Jeg traff ei jente inne på et universitetsområdet. Hun ble så utrolig glad da jeg fortalte at jeg gikk bibelskole. Hun fortalte at det hadde hun også lyst til. Vi gikk satte oss utenfor porten til universitetet. Der ble hun sittende ved siden av en hun kjente. Jeg husker ikke hele samtalen, men det jeg husker veldig godt var at han sa:
"Det er jo ikke farlig lenger å være kristen her." Hun svarte:
"It is dangerous when you are a real christian." Er du årntli kristen så er det farlig.
Det er snart 10 år siden, men jeg tenker på det i ny og ne. Den jenta som så veldig gjerne ville gå på bibleskole, lære om Faderen, Sønnen og DHÅ, for og så reise ut i misjon. Vi som team ble nok fulgt med på (det vet vi av praktisk erfaring..) og det var ikke helt trygt for henne å ha kontakt med meg, selv om vi begge ville. Jeg håper hun har fått oppleve å få studere bibelen fritt for deretter å fortelle andre om frelse ved troen på Jesus Kristus.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home