Friday, January 06, 2012

Fredag formiddag. Rundstykkene er bakt. Sola skinner og jeg skal snart på jobb. Kunne vel egentlig ha tenkt meg ut på ski, men tror jeg må vente med det..

Jeg har en herlig liten gjeng som jeg leser Bibelen sammen med. Har nevt det før, men det er så fint at jeg nevner det igjen. Vi avtaler en, to, tre eller fire bøker som vi skal lese og så møtes vi for å spise middag, snakke om tekstene og be sammen. Ønsker du å lese Bibelen fra perm til perm så anbefaler jeg å finne noen andre som også vil det. Det er en skikkelig motivasjonsfaktor, og det gir godt fellesskap!
Nå har jeg lest Esra og har nettopp begynt med Nehemja. Jeg liker disse bøkene. Det forteller om Gud som bruker en mann som ikke er jøde til å fullføre løftet han har gitt Israelittene om å få vende tilbake til Israel. De handler om et folk som vender tilbake til sitt land, etter løfte fra Gud. De handler om et folk som vender om og virkelig tar oppgjør med sine liv, i praksis. De handler om usikre mennesker som stopper å bygge når de møter motstand, men som begynner igjen etter noen år.

"For Esra la hele sitt hjerte i å granske Herrens lov, følge den og lære Israel lov og rett."
Esra 7:10



"Gud, lær meg å kjenne dine veier og gå dem trøstig skritt for skritt. Jeg vet at alt jeg har i eie er borget gods og alt er ditt."

Må minne meg selv på dette i ny og ne :-)

Ønsker deg en velsignet helg!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home