Friday, May 28, 2010

Flytting

Skal vel snart sullte å skrive om flytting. En ting til da.. det er litt rart å bo et sted der man nesten ikke har noen ting og vite at man skal til et sted der det er altfor mange ting. (fordi det ikke bare er jeg som langrer ting hjemme hos mamma og pappa... glad de har et stort hus til å fylle opp med rot)
Man blir liksom litt midt i mellom. I hodet altså.. føler jeg ikke bor noe sted fast nå, selv om jeg har to netter igjen..

Ellers så har jeg ting jeg tenker jeg vil blogge om, men det tar litt tid.

F.eks:
- frykt for loviskhet fordi man ikke vet helt hva loviskhet er. Nåden er en sannhet. Vi kan ikke fortjene noe. Hvorfor ønsker man å leve etter bibelens standard? Fordi man tror at Gud er den som har sagt disse tingene til oss og at det vil ære Ham å leve slik og vi vil ha det bedre oss mennesker imellom..

- nåde
- Gud er Gud. Ja, det har jeg skrevet noen ganger.. men det er så viktig. Vi må ikke tro at vi vet bedre enn Gud! (Det være seg det ene eller det andre.. at vi ikke tror vi er gode nok når Gud sier at Han viser barmhjertighet til den Han vil vise barmhjertighet (2.Mos:33 et eller annet?) Altså har det ingen ting med hva vi gjør å gjøre : )
Gud er Gud! Vi vil ikke forstå alle Hans handlinger. Jeg tør å påstå at sånn er det. (Selv om det vanligvis ikke er god argumentasjon..) Gud er Gud. Han opprettholder seg selv og universet og oss.
Noen stikkord som kanskje ikke sier dere så mye, men kanskje vil jeg utdype de en annen gang:
- Familien- skilsmisser
- Mobiltelefon (ikke totalt tilstede)
- "Kommer hvis det ikke dukker opp noe bedre"
-" Kommer ikke fordi det dukket opp noe bedre.."

2 Comments:

Blogger Frode said...

Spennende! ;-)

28/5/10  
Blogger MARGOT TANGEN said...

Og eg glede meg t neste blogginnlegg!! :-) Du e go Karianne!!! :-D

28/5/10  

Post a Comment

<< Home